Saturday 25 June 2011

CarA piKAt Hati Si JejAka!

# Wahai bidadari dunia, kita semua mmg berharap agar dpt insan yg boleh menjaga kita, keluarga kita dan boleh membimbing kita ke arah syurga nan indah kelak..namun jgn lupa, lelaki xsemua sama..kdg2 ada yg bertopeng, ada yg tulus, mcm2..tp yg penting..kita kena ingat, jgn sayang mereka melebihi kita sayang Allah dan Kekasihnya.. sbb kalu betul jodoh kite bukan dgn dia..xder la kite buta smpai nk bunuh diri dan segalanya..huhu..
Pada pendapat saya, nk menangi hati si dia pujaan hati, kita kena jga penampilan kita jugak..xbyk pun skit..mksud saya, bukan perlu lawa mcm jessica alba ker,,megan fox ker..tp yg penting, kita jga kebersihan..mmg tuntuan Islam jugak kn kita jga kebersihan..n hati tu..mesti bersih dan jujur..Allah akan lindungi mereka yg sentiasa berdoa kepada-Nya.. Kita mesti berdoa agar diberi jodoh yg baik2..yg mampu menjaga kita dan anak2 kita nnt..n kalu niat kita buat ni untuk mendapat keberkatan n keredhaan Allah, mmg Allah akan berikan kita jodoh yg baik.. Allah Maha Adil n Maha Mengetahui.. jadi jgn la patah hati bila org yg kita syg tinggalkan kita..sbb mungkin jodoh kita lebih baik dr dia.. OK?
Hermm...itu dr aspek agama.. tp xleh nk pasrah pd doa je kn? kena usaha jugak.. kita mesti tunjuk kita syg mereka dgn mengambil berat ttg mereka..mampu memberi ketenangan kpd mereka bila perasaan mereka gundah gulana...n mmg xdinafikan, kita ni mestilah sedikit sebanyak tahu masak2 ni..nk menangi hati suami kelak, kena jga perutnya..kena bg dia senang hati selalu..kalu x, percayalah..mmg ke kedai kopi la jwbnyer..huhu...mmg xsemua org ada bakat or anugerah pandai masak2 ni..tp xsalah kite berusaha n mencuba untuk suami kita ni..mereka ni mmg kena nmpk tegas n keras, tp hati mereka lembut.. kita mesti jga hati dia baik2..mmg dia xtinggal punyer...xcaya?? cuba tanya bf kamu atau mmber2 laki kamu...hehehhe
OK2...nk ape2 tips ag, just roger me k! hehe..gud luck!! :))

No comments:

Post a Comment